ពិធី​បំបួស​នាគ

ពិធី​បំបួស​នាគ

ពិធី​បំបួស​នាគ​
ដោយ​ ​៖​ ​អ្នកស្រី​ ពេ​ជ​ ​សល់​
(​គ​.​ស​. ​១​៩​៦​៦​)


ពិធី​បំបួស​នាគ​អាច​ធ្វើ​នៅ​ខែ​ណា​ក៏បាន​ ​លើកលែងតែ​ខែ​ ​៣​ ​ដែល​ព្រះសង្ឃ​ចូល​ព្រះវស្សា​ ​គឺ​ចាប់តាំង​ពី​ថ្ងៃ​ ​១​រោច​ ​ខែ​ ​អាសា​ធ​ទៅ​ ​។​ ​ប៉ុន្តែ​ជា​ទំនៀម​រៀងមក​ពិធី​បំបួស​នាគ​ហ្លួង​តែង​ធ្វើ​នៅ​ថ្ងៃ​ ​១​៥​ ​កើត​ ​ខែ​អាសា​ធ​ជានិច្ច​ ​គឺថា​មុន​ថ្ងៃ​ ​កំណត់​ចូល​ព្រះវស្សា​ ​។​

ក្នុង​មួយ​ឆ្នាំ​ ​ៗ​ ​បុត្រ​នៃ​ក្រុម​ព្រះរាជវង្សានុវង្ស​ ​និង​បុត្រ​នៃ​មន្ត្រី​ជាន់​ខ្ពស់​ដែល​បាន​ចូល​ទៅ​សុំ​ព្រះករុណា​បំបួស​ ​សុទ្ធតែ​មាន កំណត់​គឺថា​ ​យក​ត្រឹមតែ​ ​១​២​ ​នាក់​ ​យ៉ាង​ច្រើន​ ​លើស​ចំនួន​កំណត់​នេះ​ ​អ្នក​ចូល​ទៅ​សុំ​ត្រូវ​ចាំ​ទៅ​ឆ្នាំមុខ​ទៀត​ ​។​

មាន​ដំណាល​កាលពីព្រេងនាយ​ថា​ ​មាន​សត្វ​នាគ​មួយ​ដំណែង​ខ្លួន​ជា​មនុស្ស​ ​ហើយ​ចូល​ទៅ​សុំ​បួស​យក​និស្ស័យ​ក្នុង​សំណាក់​ព្រះពុទ្ធសាសនា​ ​។​ ​ថ្ងៃមួយ​លោកគ្រូ​ប្រើ​លោកនេន​ឲ្យទៅ​ហៅ​ ​ជួនជា​ពេល​នោះ​លោក​ដែល​ជា​សត្វ​នាគ​នោះ​ ​កំពុង​ដេកលក់​ពុំ​ដឹងខ្លួន​ ​ហើយ​ក្លាយ​ខ្លួន​ជា​សត្វ​នាគ​ពេន​ទ្រេល​ពេញ​ក្នុង​បន្ទប់​ ​។​ ​ដំណឹង​នោះ​ ​ក៏​ជ្រាប​ទៅដល់​ព្រះ​បរម​សាស្ដា​ ​ព្រះអង្គ​ទ្រង់​បង្គាប់​ឲ្យ​លោក​នាគ​នោះ​ ​ចាកសិក្ខាបទ​ទៅវិញ​ ​ដោយហេតុថា​ ​ច្បាប់​ព្រះពុទ្ធសាសនា​ហាម​មិ​ឲ្យ​សត្វ​ចូល​បួស​បានទេ​ ​ប៉ុន្តែ​ដោយ​ទ្រង់​មេត្តា​ករុណា​ដល់​នាគ​ដែល​មាន​សេចក្ដី​ជ្រះថ្លា​ ​នឹង​សាសនា​ព្រះអង្គ​ ​ទ្រង់​ក៏​សន្យា​នឹង​នាគ​ថា​ ​ចាប់​អំពី​ថ្ងៃនេះ​ទៅ​ ​តថាគត​សន្មត​ឲ្យនាម​អ្នកសុំ​ផ្នួស​ថា​ “​នាគ​” ​ជាទី​រំលឹក​ដល់​នាគ​អ្នក​ ​។​ ​ហេតុនេះបានជា​មានឈ្មោះ​ថា​ “​បំបួស​នាគ​” ​ដរាប​រៀងមក​ដល់​សព្វថ្ងៃ​1 ។​

ឯ​ទំនៀម​បួស​នាគ​ ​ក៏មាន​លំនាំ​ផ្សេង​ ​ៗ​ ​ខុសគ្នា​បន្តិច​ ​ៗ​ ​ដូចជា​ទំនៀម​ធំ​ ​ៗ​ ​ដទៃទៀត​ដែរ​ ​មាន​ទំនៀម​ខ្លះ​ ​ដែលគេ​យល់ឃើញ​ថា​ ​មិន​ត្រឹមត្រូវតាម​ច្បាប់​ព្រះពុទ្ធសាសនា​ ​គេ​ក៏​កាត់ចោល​ទៅ​ ​ទំនៀម​ខ្លះ​ដែល​កើតឡើង​តាម​កាលៈទេសៈ​ ​ក៏​ត្រូវ​បញ្ចូល​មកវិញ​ ​។​ ​ហេតុនេះ​យើង​សូម​ជម្រាប​ថា​ ​សេចក្ដី​អធិប្បាយ​អំពី​ពិធី​បំបួស​នាគ​ ​ដែល​យើង​នឹង​អធិប្បាយ​ជូន​ក្នុង​ទីនេះ​ ​ពុំមែន​ជា​របៀប​តួយ៉ាង​ ​ដែលគេ​ត្រូវតែ​ធ្វើតាម​នោះ​ទេ​ ​គឺជា​របៀប​ទំនៀម​យ៉ាង​សង្ខេប​មួយ​ ​ដែលគេ​ធ្លាប់​បានឃើញ​ធ្វើ​មក​ហើយ​ ​។​


មុន​ថ្ងៃ​បំបួស​ចំនួន​ ​៤​–​៥​ ​ថ្ងៃ​ ​អ្នក​ដែល​ត្រូវ​ចេញទៅ​បួស​ ​ត្រូវ​កាន់​ទៀន​ធូប​ទៅ​ជម្រាប​លា​បងប្អូន​ ​និង​ញាតិមិត្ត​របស់​ខ្លួន​ ​ដើម្បីឲ្យ​គេ​បាន​ដឹងផង​ថា៖ខ្លួន​នឹង​ចូល​ទៅ​បម្រើ​ព្រះពុទ្ធសាសនា​ហើយ​ ​។​


ទំនៀម​ដែល​យើង​អធិប្បាយ​ដូចតទៅ​នេះ​ ​ជា​ទំនៀម​ដែ​គេ​ធ្វើ​នៅ​គេហដ្ឋាន​សាមីខ្លួន​ក៏បាន​ ​ឬ​ធ្វើ​នៅ​ទីអារាម​ក៏បាន​ ​ប៉ុន្តែ​ពិធី​ខ្លះ​គេ​លះបង់​អស់ទៅហើយ​ ​។​

បើ​បំ​បួសសាមណេរ​ ​ត្រូវ​មាន​រៀបចំ​ត្រៃចីវរ​ ​បាត្រ​ ​កន្ទេល​ ​ខ្នើយ​ ​។​ ​បើ​បំបួស​ជា​ភិក្ខុ​វិញ​ ​ត្រូវ​មាន​កាំបិត​កោ​ ​ថ្មសំលៀង​ ​បំពង់ម្ជុល​ថែម​លើ​បរិក្ខារ​ខាងលើ​នេះ​ទៀត​ទើប​គ្រប់​ ​។​ ​ក្រៅអំពី​បរិក្ខារ​ទាំងនេះ​ ​មាន​ដប​ទឹកអប់​ ​បាយសី​ធំ​មួយ​ ​ធ្វើ​ដោយ​ដើមចេក​មួយ​ដើម​ ​ដែល​មាន​កំពស់​ត្រឹម​ចិញ្ចើម​មនុស្ស​ឈរ​ ​។​ ​បាយសី​នោះ​មាន​ ​១​៩​ ថ្នា​ក​ ​ដែល​ជា​តំណាង​ព្រលឹង​មនុស្ស​ទាំង​ ​១​៩​ ​ប៉ុន្តែ​មាន​អ្នកខ្លះ​ ​ធ្វើ​សង្ខេប​ត្រឹមតែ​ ​៩​ ​ថ្នាក់​ ​។​ ​នៅ​លើកំពូល​បាយសី​មាន​កន្ទោង​ស្លឹក​ចេក​មួយ​ ​ដាក់​បាយព្រលឹង​ ​១​៩​ (​ឬ​ ​៩​) ​ពំនូត​ ​មាន​សាជី​ធ្វើ​ដោយ​ស្លឹក​ចេក​គ្រប​ពីលើ​ ​ហើយ​នៅ​លើកំពូល​សាជី​មាន​ដោត​ទៀន​រាយ​មួយ​ផង​ ​។​ ​គេ​យក​ស្លឹក​ចេក​ ​៣​ ​ធាង​មក​រុំ​ព័ទ្ធ​បាយសី​នោះ​ ​១​ ​ជាន់​ ​រួច​ទើប​យក​សំពត់ហូល​រុំ​ ​១​ ​ជាន់​ពីក្រៅ​ទៀត​ ​។​


លុះ​រៀប​គ្រឿងបរិក្ខារ​ដូច​បាន​ពោល​មកនេះ​ ​ជាជួរ​តាមលំដាប់​ស្រេចហើយ​ ​នាគ​ត្រូវ​ចូល​ទៅ​អង្គុយ​ជិត​បាយសី​ធំ​ ​ដើម្បី​ស្ដាប់​ព្រះសង្ឃ​ចម្រើន​ព្រះបរិត្ត​ ​ដោយមាន​ឪពុក​ម្ដាយ​បងប្អូន​នឹង​ក្រុមញាតិ​មិត្រ​អង្គុយ​អម​ផង​ ​។​ ​បន្ទាប់មក​គេ​រៀប​ធ្វើពិធី​ “​ហៅព្រលឹង​នាគ​” ​គ្រានោះ​អាចារ្យ​កាន់​អំពៅខ្មៅ​ ​១​ ​ដើម​ដែលគេ​ទុកឲ្យ​មាន​សន្លឹក​ពីរ​ឬ​បី​នៅ​ចុង​ ​ហើយ​ចង​ឲ្យ​មាន​ទំនង​ដូច​ចំពុះ​បក្សី​ ​។​ ​អាចារ្យ​កាន់​ដើម​បង្វែរ​ចំពុះ​នោះ​នៅ​គ្រប់ទិស​ ​បោយ​ហៅព្រលឹង​ឲ្យ​នាគ​2 បន្ទាប់មក​គេ​រៀប​ “​ធ្វើ​ធ្មេញ​” ​ឲ្យ​នាគ​ទៀត​ ​។​

កាល​ជំនាន់ដើម​ ​នៅ​ពេល​បំបួស​នាគ​ក្ដី​ ​នៅ​ពេល​រៀបអាពាហ៍ពិពាហ៍​ក្ដី​ ​គេ​និយម​យក​ម្រ័ក្ស​បុក​លាយ​ជាមួយ​រុក្ខជាតិ​ខ្លះទៀត​ ​ដើម្បី​យកទៅ​លាប​ធ្មេញ​សាមីខ្លួន​ឲ្យ​មាន​សម្បុរ​ខ្មៅស្រិល​មែន​ ​ៗ​ ​។​ ​សព្វថ្ងៃនេះ​ ​អាចារ្យ​គ្រាន់តែ​រៀប​ “​ធ្វើ​ធ្មេញ​” “​បំពេញ​កិច្ច​ទេ​ ​តមកទៀត​អាចារ្យ​រៀបចំ​បញ្ចុក​បាយ​នាគ​” ​គឺ​គេ​យក​បាយព្រលឹង​ទៅ​ដាក់​ក្នុង​ទឹកដូង​ហើយ​បញ្ចុក​មាត់​នាគ​ទៅ​ ​រួចហើយ​ទើប​គេ​យក​អំបោះ​ជ្រលក់​ទឹកមន្ត​ ​ចងដៃ​នាគ​ ​។​ ​បន្ទាប់មក​ទៀត​ ​ពួក​ក្រុមញាតិសាច់សាលោហិត​នាំគ្នា​អង្គុយ​ជាវ​ង់​ជុំវិញ​នាគ​ ​ហើយ​រៀប​បង្វិលពពិល​ ​ដើម្បី​ចំរើន​សិរីសួស្ដី​ជ័យ​មង្គល​ដល់​នាគ​នោះ​ ​។​ ​ជា​ធម្មតា​ ​គេ​ត្រូវ​បង្វិលពពិល​ ​១​៩​ ​ជុំ​ ​ហើយ​បក់ផ្សែង​សំដៅ​ទៅ​រក​នាគ​ផង​ ​។​ ​លុះ​គ្រប់​កំណត់​ជុំ​ហើយ​ ​អាចារ្យ​ពន្លត់​ទៀន​ ​រួច​យក​កំញម​ ​លាយ​ជាមួយនឹង​ទឹកអប់​បន្តិច​យកទៅ​លាប​ចិញ្ចើម​និង​ថ្ងាស​នាគ​ ​។​


ថ្ងៃ​បន្ទាប់មក​ ​គេ​រៀប​ក្បួនហែ​នាគ​ទៅកាន់​វត្តព្រះកែវមក៌ត​ ​បើប្រសិន​ជានា​គ​នោះ​ជា​វង្ស​ក្សត្រ​ ​ឬ​ជា​កូន​នាម៉ឺន​ជាន់ខ្ពស់​ ​ការ​ហែ​រ​នាគ​មាន​សភាព​គគ្រឹក​គ្រេង​ណាស់​ ​ស្ទើរតែ​ប្រហាក់ប្រហែល​នឹង​ការរៀបចំ​ហែ​ស្ដេច​ ​១​ ​ព្រះអង្គ​ដែរ​ ​ព្រោះ​កាលដែល​ព្រះ​បរម​សាស្ដា​យើង​ ​ទ្រង់​ចេញទៅ​សាង​ព្រះផ្នួស​ ​ព្រះអង្គ​ជា​រាជ​បុត្រា​ក្សត្រ​គ្រងរាជ្យ​ដែរ​ ​។​ ​គេ​ឃើញ​មាន​ភ្លេង​ឆៃយ៉ាំ​ ​១​ ​ក្រុម​ចេញ​ដើរមុខ​ក្បួន​មាន​មនុស្ស​ ​ទ្រ​ពាន​ប្រាក់​តំកល់​ត្រៃចីវរ​ ​ទ្រ​បាត្រ​និង​គ្រឿង​ស​ក្ការៈ​បូជា​ ​ដើរមុខ​នាគ​ ​។​ ​បន្ទាប់មក​ទៀត​ ​នាគ​ដែល​មាន​សំលៀកបំពាក់​ដូច​ស្ដេច​សម័យ​បុរាណ​ជិះសេះ​មាន​ ​មនុស្ស​បាំង​ក្លស់​ឲ្យ​ផង​ ​។​


នៅមុខ​វត្ត​ ​មាន​មនុស្សកំប្លែង​ម្នាក់​ធ្វើជា​មារាធិរាជ​ ​ដែល​ចាំ​រារាំង​ព្រះពោធិសត្វ​ ​មិន​ឲ្យ​ចេញទៅ​បួស​ ​ស្ទុះ​ទៅ​ចាប់​មុខ​សេះ​ដែល​នាគ​ជិះ​ ​ហើយ​ធ្វើ​ហាក់ដូចជា​ឃាត់​មិន​ឲ្យ​នាគ​ចូល​ទៅ​បួស​ ​។​ ​ប៉ុន្តែ​នាគ​មិនព្រម​លោត​ចុះ​ពីលើ​ខ្នង​សេះ​ ​ហើយ​ដើរចូល​ទៅ​ក្នុង​ទីវត្ត​ ​ដោយមាន​ក្រុម​ញាតិ សាលោហិត​ហែ​តាម​ពីក្រោយ​ផង​ ​។​ ​ដល់ហើយ​ក្បួនហែ​នាគ​ដើរប្រទក្សិណ​ព្រះវិហារ​ ​៣​ ​ជុំ​ ​អាចារ្យ​ស្រែក​អនុមោទនា​ ​ហើយ​ទទួលយក​ភេទ​ជា​បព្វជិត​ ​។​ ​នៅពេលដែល​អាចារ្យ​ស្រែក​ថា​ ​៖​ “​អនុមោទនា​ ​លោ​អើយ​ ! “ ​អ្នកដើរ​ហែ​ទាំងប៉ុន្មាន​ក៏​ទទួលព្រម​គ្នា​ថា​ ​សាធុ​ ! ​ប្រែ​ថា​ ​ប្រពៃ​ហើយ​ ​ប្រសើរ​ហើយ​ ​។​


លុះ​ហែ​ប្រទក្សិណ​គ្រប់​ ​៣​ ​ជុំ​ហើយ​ ​នាគ​ចូល​ទៅ​ក្នុង​ព្រះវិហារ​ ​អុជ​ធូប​ទៀន​ដោត​នៅមុខ​ពុទ្ធាសនៈ​ ​រួច​ថ្វាយបង្គំព្រះ​ពុទ្ធរូប​ ​៣​ ​ដង​ ​ទើប​ថយ​ទៅ​អង្គុយ​ពីមុខ​ត្រៃចីវរ​ ​និង​បាត្រ​ ​។​ ​បើ​មាន​នាគ​ច្រើន​រូប​ ​នាគ​ត្រូវ​អង្គុយ​ជាជួរ​ ​តាមលំដាប់អាយុ​ចាស់​ក្មេង​ ​។​ ​បើ​បួស​ជា​សាមណេរ​មានតែ​លោក​ជា​ឧបជ្ឈា​យ​ ​១​ ​អង្គ​ជាការស្រេច​ ​តែ​បើ​បួស​ជា​ភិក្ខុ​វិញ​ ​ច្បាប់​វិ​ន័យ​ពុទ្ធសាសនា​ថា​ ​ត្រូវ​មាន​ព្រះសង្ឃ​យ៉ាងតិច​ត្រឹម​ ​៥​ ​អង្គ​ ​។​

ត​ពី​នេះ​ ​នាគ​កាន់​ទ្រ​សំពត់​កា​សា​វៈ​គឺ​ ​ស្បង់​ចីពរ​ចូល​ទៅ​ដាក់​ចំពោះមុខ​ព្រះ​ឧប​ជ្ឈយ៍​ហើយ​ថ្វាយបង្គំ​ ​៣​ ​ដង​ ​សូត្រធម៌​វន្ទា​សូម​ខមាទោស​រួចហើយ​សូត្រ​ពាក្យសុំ​ផ្នួស​ជា​គ​ម្រប់ ​៣​ ​ដង​ ​ព្រមទាំង​ប្រគេន​សំពត់​កា​សា​វៈ​ទៅ​ព្រះ​ឧប​ជ្ឈយ៍ ​ៗ​ ​ទទួល​ហើយ​ ​នាគ​សូ​ត្រសុំ​សំពត់​កា​សា​វៈ​នោះ​មកវិញ​ ​។​ ​ព្រះ​ឧបជ្ឈាយ៍​ក៏​ប្រគល់ឲ្យ​តាម​សុំ​ “​នាគ​អង្គុយច្រហោង​ប្រណម្យ​អ​ញ្ច​លី​ ​កាន់​ទ្រ​សំពត់​កា​សា​វៈ​នៅមុខ​ព្រះ​ឧបជ្ឈាយ៍​ ​ៗ​ ​ចាប់​ចុង​ម្រាមដៃ​ហើយ​ប្រាប់​ធម៌​កម្មដ្ឋាន​ ​៥​ ​យ៉ាង​ហៅថា​ ​តចបញ្ចកកម្មដ្ឋាន​ ​ដែល​ហៅ​តាម​ទម្លាប់​ថា​ឲ្យធម៌​ “​កេសា​” ​ឲ្យ​នាគ​ថា​តាមដោយ​មាន​បាលី​ថា​ ​កេសា​ ​លោមា​ ​នខា​ ​ទ​ន្តា ​ត​ចោ … ​ប្រែ​ថា​ “​សក់​ ​រោម​ ​ក្រចក​ ​ធ្មេញ​ ​ស្បែក​” ​។​ ​ហើយ​ប្រាប់​ច្រាស​មក​វិញទៀត​ថា​ ​ត​ចោ ​ទ​ន្តា ​នខា​ ​លោមា​ ​កេសា​ ​ប្រាប់​ពន្យល់​នាគ​ឲ្យ​យល់ច្បាស់​ថា​ ​របស់​ទាំង​ ​៥​ ​យ៉ាងនេះ​ ​ជា​វត្ថុ​បដិកូល​ស្មោ​គ​គ្រោក​ ​គួរ​ខ្ពើមរអើម​ ​។​ ​រួច​កិច្ច​នេះ​ហើយ​ ​ព្រះ​ឧបជ្ឈាយ៍​យក​អង្ស័ក​ពាក់​ក​នាគ​ជា​សញ្ញា​ថា​ ​នឹងបាន​ទៅជា​សាមណេរ​ហើយ​ ​។​ ​នាគ​ង​យ​ខ្លួន​ទៅ​ផ្លាស់​សំលៀកបំពាក់​គ្រហស្ថ​ចេញ​ក្នុង​ទី​ដ៏​សមគួរ​ ​ហើយ​ទើប​ស្លៀក​ស្បង់​ចីពរ​ ​ត្រឹមត្រូវតាម​ច្បាប់​វិ​ន័យ​ ​។​ ​បន្ទាប់ពីនេះ​នាគ​កាន់​គ្រឿង​ស​ក្ការៈ​បូជា​ ​មាន​ទៀន​ធូប​ជាដើម​ចូល​ ​ទៅ​ថ្វាយបង្គំព្រះ​ឧបជ្ឈាយ៍​ ​សូត្រ​ពាក្យសុំ​ត្រៃសរណគមន៍​និង​សីល​ព្រះ​ឧបជ្ឈាយ៍​ឲ្យ​ត្រៃសរណគមន៍​និង​សីល​ ​១​០​ ​តាម​សុំ​ ​រួចហើយ​ទើប​សាមណេរ​សូ​ត្រសុំ​និស្ស័យ​ (​ទី​នៅ​អាស្រ័យ​) ​ចំពោះ​ព្រះ​ឧបជ្ឈាយ៍​ ​បើ​បួស​ជា​សាមណេរ​ ​ពិធី​បំ​បួ​សត្រូវ​ចប់​អស់​តែ​ត្រឹម​ប៉ុណ្ណេះ​ឯង​ ​។​

បើ​ត្រូវការ​បំពេញ​ឧប​សម្បទា​ជា​ភិក្ខុ​ ​ត្រូវ​មាន​កិច្ច​បន្ត​ទៅទៀត​គឺ​សាមណេរ​នោះ​ ​ត្រូវ​ស្ពាយបាត្រ​ក្រោកឈរ​ឡើង​ ​ចូល​ទៅ​កណ្ដាល​ជំនុំ​សង្ឃ​ ​ចំពោះមុខ​ព្រះ​ឧបជ្ឈាយ៍​ ​ទើប​ឧបសម្បទាចារ្យ​ (​គ្រូសូត្រ​) ​សូត្រ​តាំង​នាម​ឧប​សម្បទា​បេ​ក្ខៈ ​និង​ព្រះ​ឧបជ្ឈាយ៍​ប្រាប់​បង្ហាញ​ដល់​នាគ​នូវ​បាត្រ​ ​សង្ឃាដី​ ​ចីពរ​និង​ស្បង់​ ​ឲ្យ​នាគ​ទទួលស្គាល់​យល់​ដឹង​ថា​ “​នេះ​បាត្រ​របស់​អ្នក​” ​ជាដើម​ ​ហើយ​ឲ្យ​នាគ​ថយ​ទៅ​ឈរ​ឆ្ងាយ​បន្តិច​ ​ផុត​ពី​ទីប្រជុំ​សង្ឃ​ ​ទើប​សូត្រ​ប្រកាសប្រាប់​សង្ឃ​សុំ​ឱកាស​ប្រៀនប្រដៅ​នាគ​ព្រមទាំង​សាកសួរ​នូវ​កិច្ច​ផ្សេង​ ​ៗ​ ​មាន​រោគ​ពា​ធ​ក្នុង​ខ្លួន​ជាដើម​ ​ដើម្បីឲ្យ​ដឹង​ថា​ ​សាមីខ្លួន​នោះ​បរិសុទ្ធ​ស្អាត​ ​អាច​នឹង​ទទួល​ឧប​សម្បទា​ពេញលក្ខណៈ​ជា​ភិក្ខុ​បាន​ឬទេ​ ​។​ ​លុះ​ប្រៀនប្រដៅ​សាកសួរ​រួចហើយ​ ​ទើប​លោក​គ្រូសូត្រ​នោះ​ ​ត្រឡប់​ចូល​មក​ក្នុង​កណ្ដាល​ជំនុំ​សង្ឃ​វិញ​សូត្រ​ប្រកាសប្រាប់​សង្ឃ​ ​និង​ហៅ​នាគ​ឲ្យ​ចូល​មក​អង្គុយ​កណ្ដាល​ជំនុំ​សង្ឃ​ថ្វាយបង្គំព្រះ​ឧបជ្ឈាយ៍​ ​និង​ព្រះសង្ឃ​រួចហើយ​ ​ឲ្យ​អង្គុយច្រហោង​ប្រណម្យ​អញ្ជលី​សូត្រ​សូម​ឧប​សម្បទា​ ​ចំពោះ​សង្ឃ​ ​៣​ ​ដង​ ​គឺ​ ​សូមឲ្យ​សង្ឃ​អនុគ្រោះ​ ​លើកខ្លួន​ឲ្យ​ផុត​ពី​ភេទ​ជា​សាមណេរ​ ​ហើយ​តំកល់​តំកើង​ឲ្យ​ឡើង​ពេញលក្ខណៈ​ជា​ភិក្ខុ​ ​។​ ​ពេល​នោះ​ជំនុំ​សង្ឃ​ត្រូវ​អង្គុយ​ព័ទ្ធ​ចូល​ឲ្យ​ជាប់​ហត្ថបាស​គ្នា​ ​ទើប​លោក​គ្រូសូត្រ​សួរ​បញ្ជាក់​នាគ​ ​នូវ​អន្តរាយិកធម៌​ ​គឺ​រោគាពាធ​ផ្សេង​ ​ៗ​ ​ជាដើម​ ​ដែល​បាន​សួរ​ខាងក្រៅ​ជំនុំ​សង្ឃ​ហើយ​នោះ​ថែម​មួយ​លើក​ទៀត​ ​។​ ​លុះ​បាន​សាកសួរ​កិច្ច​នេះ​ចប់​សព្វគ្រប់​ហើយ​ឧបសម្បទាចារ្យ​ (​លោក​គ្រូសូត្រ​) ​សូត្រ​ញត្តិ​ចតុ​ក្ក​កម្មវាចា​3។​ ​ចប់​ញត្តិ​ចតុ​ក្ក​កម្មវាចា​ខណៈ​ណា​ ​ឧបសម្បទាបេក្ខ​ ​គឺ​សាមណេរ​នោះ​ ​ក៏បាន​ឋិតនៅ​ក្នុង​ភព​ជា​ភិក្ខុ​ពេញ​ប​រុ​បូណ៌​ក្នុងខណៈនោះ​ ​។​ ​បន្ទាប់ពីនេះ​ព្រះ​ឧបជ្ឈាយ៍​ ​ឬ​លោក​គ្រូសូត្រ​ប្រៀនប្រដៅ​ប្រាប់​នូវ​វិ​ន័យ​សង្ឃក​រ​ណី​កិច្ច​ចំពោះ​ភិក្ខុ​ថ្មី​នោះ​ (​ហៅ​តាម​ទម្លាប់​ថា​ “ផ្ដាំ​នាគ​” ​តាម​ប្រពៃណី​ពី​បុរាណ​ ផ្ដាំ​នាគ​នេះ​លោក​សូត្រ​ជា​បទ​យ៉ាង​គ្រលួច​ ​គួរ​ជាទី​ចាប់អារម្មណ៍​ពីរោះ​ណាស់​ ​នាំឲ្យ​មាតាបិតា​ ​និង​បងប្អូន​របស់​ភិក្ខុ​ថ្មី​ ​យំ​ស្រក់​ទឹកភ្នែក​ស្រណោះ​អាឡោះអាល័យ​យ៉ាង​ក្រ​លែង​ ​។​ ចាប់តាំង​ពី​ថ្ងៃ​នោះ​មក​ ​ភិក្ខុ​ថ្មី​ក៏​អាស្រ័យ​នៅ​ជាមួយនឹង​ព្រះសង្ឃ​ឯទៀត​ក្នុង​ទីវត្ត​ ​។​

 

1តាមពិត​ពាក្យ​ថា​ ​នាគ​ ​ក្នុង​ទីនេះ​គឺជា​ “តំ​ខ​ណិ​ក​នាម​” ​ដែល​ឧប​សម្បា​ចារ្យ​សន្មត​ដាក់ឲ្យ​កុលបុត្រ​ ​ជា​ឧប​សម្បា​បេ​ក្ខ (​ចូរ​មើល​សៀវភៅ​បព្វជ្ជា​ខន្ធ​សង្ខេប​របស់​សម្ដេច​ព្រះធម្មលិខិត​ ល្វី ​ឯម​ ​ដែល​បោះពុម្ពផ្សាយ​នៅ​ពុទ្ធសាសនបណ្ឌិត្យ​ ​។​
2ពិធី​ហៅព្រលឹង​មនុស្ស​ឈឺ​ ​ក៏មាន​សភាព​ដូច្នេះ​ដែរ​ ​។​
3តាម​ទម្លាប់​ ​គេ​តែង​ហៅថា​ … ​ញត្តិនាគ​ ​ឬ​សូត្រ​ញត្តិនាគ​ ! ​អាសា​ញត្តិនាគ​) ​។​

 



Important Notice: Help Stop the Spread and Stay Healthy. (Read now)