អំពី​ការ​បេះ​ឃ្មុំ

អំពី​ការ​បេះ​ឃ្មុំ

អំពី​ការ​បេះ​ឃ្មុំ1

ដោយ​ មៀច ប៉ុណ្ណ

ព្រៃ​ព្រឹក្សា​ជា​ច្រើន​ប្រភេទ​នៅ​ប្រទេស​យើង បាន​ផ្ដល់​ជម្រក​យ៉ាង​កក់​ក្ដៅ​សម្រាប់​ឃ្មុំ ដោយ​ជា​ភមរជាតិ​មួយ​ប្រភេទ ក្រេប​យក​លំអង​ផ្កា​មក​​ច្នៃ​ធ្វើ​ជា​ទឹក​មាន​រសជាតិ​ផ្អែម​ឈ្ងុយ​ហើយ​ក្រអូប ។ ជា​ទូទៅ​ឃ្មុំ​យក​មែក​ឈើ​ធ្វើ​ជា​ទី​តាំង​បង្គង​សម្រាប់​ភ្ជាប់​សំបុក ដើម្បី​ពង និង​មន្ត​ពូជ​ពង្ស ។ ក្រៅ​ពី​នេះ ឃ្មុំ​អាច​តាំង​ទី​នៅ​តាម​ផ្ទះ​សម្បែង​របស់​មនុស្ស ភ្ជាប់​សំបុក​វា នៅ​ពី​ក្រោម​ផ្ទាំង​ថ្ម​ធំ​ៗ​នៅ​ក្នុង​ព្រៃ​ភ្នំ ។ គេ​សង្កេត​ឃើញ​មាន​ឃ្មុំ​ច្រើន​ប្រភេទ គឺ​ឃ្មុំ​ព្រៃ​ភ្នំ និង​ឃ្មុំ​បឹង​តំបន់​លិច​ទឹក​ព្រម​ទាំង​ឃ្មុំ​នៅ​ទី​វាល ។ គេ​សន្មត​ឲ្យ​ឈ្មោះ​ឃ្មុំ​ទៅ​តាម​ទំហំ​របស់​សំបុក​វា​គឺ ឃ្មុំ​ធំ ឃ្មុំ​ចង្អេរ​ឃ្មុំ​ត្រចៀក​ដំរី ឃ្លុំ​ផ្លិត ឃ្មុំ​បូក​គោ​។ នៅ​ប្រទេស​កម្ពុជា​យើង​ប្រជាកសិករ ច្រើន​ស្វែង​រក​បេះ​ឃ្មុំ​នៅ​រដូវ​ប្រាំង​2 នៅ​ពេល​ដែល​បាន​ទំនេរ​ពី​ការ​ងារ ច្រូត​កាត់​ប្រមូល​ផល ទុក​ដាក់​ចប់​សព្វ​គ្រប់​ហើយ ។ នៅ​តំបន់​ព្រៃ​ភ្នំ ឃ្មុំ​ច្រើន​តែ​តាំង​សំបុក​​នៅ​តាម​មែក​ឈើ ដែល​មាន​ដើម​ធំ​ៗ និង​ខ្ពស់​ៗ​ក្នុង​គោល​បំណង​គេច​ឲ្យ​ផុត​ពី​ភ័យ​ន្តរាយ​ផ្សេង​ៗ ។ ប្រជាកសិករ​ខ្មែរ ត្រាច់​ចរ​ក្នុង​ព្រៃ ភ្នែក​រំពៃ​មើល​ឃ្មុំ​នៅ​តាម​ចុង​ឈើ ដែល​វា​ចូល​ចិត្ត​មាន​ជា​អាទិ៍​ទ្រាង ឆ្ពង់ ចំបក់ ផ្តៀក ឈើ ទាល ។

ការ​បេះ​ឃ្មុំ​ជា​ជំនាញ​មួយ មិន​មែន​ជា មនុស្ស​ណា​ក៏​អាច​បេះ​ឃ្មុំ​បាន​ទាំង​អស់​នោះ​ឡើយ …. ពិសេស​ឃ្មុំ​ធំ ។ អ្នក​បេះ​ឃ្មុំ​ត្រូវ​មាន​លក្ខណៈ​ពិសេស​ខ្លះ​ៗ​ដូច​ជា៖ ប៉ិន​ប្រសប់​ខាង​ឡើង​ដើម​ឈើ មាន​ចិត្ត​ក្លាហាន មិន​រួញ​រា​ចំពោះ​គ្រោះ ថ្នាក់​ចេះ​មន្ត​អាគម​ផ្សេង​ៗ​សម្រាប់​អារក្ស អ្នក​តា បង់​បត់ ព្រាយ និង​បង្គ្រាប​ឃ្មុំ​ចេះ​ប្រើ​ឧបករណ៍​បេះ​ឃ្មុំ​យ៉ាង​ស្ទាត់​ជំនាញ ។

I- ឧបករណ៍​សម្រាប់​បេះ​ឃ្មុំ

មនុស្ស​ភាគ​ច្រើន ចូល​ចិត្ត​ទៅ​រក​ឃ្មុំ​តែ​ម្នាក់​ឯង ជា​ជាង​បបួល​គ្នា​ទៅ​ទាំង​ហ្វូង ដែល​អាច​និង​មាន​ផល​វិបាក​ខ្លះ​ៗ​ដូច​ខាង​ក្រោម​នេះ

បាន​ទទួល​ចំណែក​តិច ពី​ផល​ដែល​ទទួល​បាន

បាត់​បង់​ភាព​ស្ងប់​ស្ងាត់ ជា​ទំនាស់​ដល់​ការ​ពិនិត្យ សង្កេត​មើល​ឃ្មុំ និង​ឲ្យ​ផ្អើល​សត្វ​ផ្សេង​ៗ​ទៀត​ក្រៅ​ពី ឃ្មុំ

ប៉ះ​ពាល​ដល់​ត្រណម​ផ្សេង​ៗ ដែល​ត្រូវ​កាន់ ក្នុង​ពេល​ចូល​ព្រៃ​ធំ​ៗ ។ អ្នក​បេះ​ឃ្មុំ​ម្នាក់ ត្រូវ​នាំ​យក​ទៅ​ជា​មួយ​ខ្លួន​នូវ​ឧបករណ៍​មួយ​ចំនួន៖

/គប់៖ ផ្សំ​ឡើង​ដោយ​មែក​ឈើ​ស្ងួត តូច​ៗ​ល្មម​ប្រវែង​ប្រមាណ​មួយ​ព្យាម ចង​ផ្គំ​គ្នា​ជា​ដាច់ និង​រុំ​ព័ទ្ធ​ពី​ក្រៅ ដោយ​ស្លឹក​ឈើ​ស្រស់​មួយ​ជាន់​ទៀត​ដើម្បី​បង្ក​លក្ខណៈ​ឲ្យ​មាន​ផ្សែង​ច្រើន នៅ​ពេល​គេ​ដុត​គប់​បង្អើល​ឃ្មុំ ។ ផ្សែង​ភ្លើង​មាន​ឥទ្ធិពល​ទៅ​លើ​ឃ្មុំ​ខ្លាំង​ណាស់ ។ កាល​ណា​ធុំ​ក្លិន​ផ្សែង​គប់ ទ្រនិច​វា​រួញ ហើយ​ពុំ​អាច​ទិច​3 មនុស្ស​បាន​ឡើយ ។

/កន្តាង​រាំង៖ មាន​រាង​ជា​ថ្នក់​ដូច​កញ្ជើ​ធំ​មួយ មាន​ទំហំ​មាត់​ពី​៤៥ ទៅ​៥០ សង្ទីម៉ែត្រ ធ្វើ​អំពី​វល្លិ៍ ឬ​ចម្រៀក​ផ្ដៅ រែង​ប្រទាក់​គ្នា​ជា​ក្រឡា ហើយ​ត្រូវ​បាន​ចង​ភ្ជាប់​និង​ចុង​ដង​ឫស្សី​មួយ​កំណាត់ ។ នៅ​ត្រង់​ចុង​ដង​ឫស្សី​ទម្លាក់​បញ្ចូល​មក​ក្នុង​កន្តារ៉ាង ។

/​ពួយ៖ ជា​កំណត់​ឈើ​រឹង​ប្រវែង ១២ ទៅ ១៥ សង្ទីម៉ែត្រ ។ អ្នក​បេះ​ឃ្មុំ​ចូល​ចិត្ត​យក​មែក​មៀន​ព្រៃ​មក​ធ្វើ​ពួយ ។ ដើម្បី​ងាយ​ស្រួល​បោះ​បញ្ចូល​ឲ្យ​ជាប់​ទៅ​ក្នុង​សាច់​​ឈើ គេ​ត្រូវ​សម្រួច​ចុង​ម្ខាង​នៃ​ពួយ ។

/​ខ្សែ​មួយ​ចង្វាយ៖ ត្រូវ​មាន​ខ្សែ​ប្រវែង​តិច​បំផុត ១៥ ម៉ែត្រ សម្រាប់​ចង​យោង​គប់ ទៅ​លើ​ដើម​ឈើ​ផង និង​ចង​កន្តារ៉ាង​សម្រូត​ដាក់​ផ្លិត និង​ក្បាល​ទឹក​ឃ្មុំ​មក​លើ​ដី​ផង ។

ពូថៅ៖ សម្រាប់​បោះ​ពួយ​ឲ្យ​មុត​មួយ​ទៅ​ក្នុង​សាច់​ឈើ ប្រយោជន៍ និង​ជាន់​ឡើង​ទៅ​ឲ្យ​ដល់​ជិត​សំបុក​ឃ្មុំ

/ ទន្លឹង៖ ធ្វើ​ពី​វល្លិ៍​ស្វិត​ជាប់​ល្អ វេញ​បញ្ចូល​គ្នា​ជា​ពីរ​ ឬ​បី​ធ្លុង​សម្រាប់​ចង ព័ទ្ធ​ខ្លួន​អ្នក​បេះ​ឃ្មុំ ទៅ​នឹង​ដើម​ឈើ​ដែល​ត្រូវ​ឡើង ដើម្បី​ធាក់​ជ្រែង​ចំកោង​ខ្លួន​កុំ​ឲ្យ​របូត​ ធ្លាក់​ចុះ​ក្រោម នៅ​ពេល​គេ​ត្រូវ​ដក​ដៃ​ទាំង​ពីរ ពី​ដើម​ឈើ​មក​កាន់​និង​វាយ​ពួយ ។

/ចេះ​បាលី​មន្ត​អាគម៖ ដូន​តា​ខ្មែរ​យើង​ជឿ​ថា នៅ​ក្នុង​ព្រៃ មាន​ព្រាយ​បង់​បត់ អារក្ស អ្នក​តា កាន់​កាប់​និង​ថែរក្សា​ការ​ពារ​ឃ្មុំ​ធំ​ៗ ។​ ប្រសិន​បើ​យើង​មិន​ចេះ​មន្ត​អាគម សម្រាប់​ផ្ចាញ់ កម្ចាត់​ពពួក​អមនុស្ស​ទាំង​នោះ​ទេ អ្នក​យក​ឃ្មុំ​អាច​និង​រង​គ្រោះ​ថ្នាក់​ជា​ច្រើន​ប្រការ​ដូច​យ៉ាង៖

ត្រូវ​ចោម​រោម​ ទិច​តែ​ស្លាប់

ត្រូវ​ភ្លាត់​ជើង រហូត​ដៃ​ធ្លាក់​ពី​លើ​ចុង​ឈើ​ស្លាប់

ត្រូវ​ពពួក​អធិភូត ធ្វើ​កល​បញ្ឆោត បណ្ដាល​ឲ្យ​ឃើញ​ដូច​ជា​ប្រពន្ធ​កូន ឪពុក ម្ដាយ មក​ហៅ​ឲ្យ​ចុះ​ពី​ចុង​ឈើ ។ ទើប​តែ​ចុះ​មក​ដល់​ពាក់​កណ្ដាល​ដើម​ក៏​មាន អារម្មណ៍​យល់​ថា​ដល់​ដី​ហើយ លុះ​ខ្លួន​លែង​ដៃ​ពី​ដើម​ឈើ ក៏​របូត​ដៃ​ធ្លាក់​ចុះ​ឬ​មួយ គ្រាន់​តែ​ចុះ​មក​ដល់​ដី​ភ្លាម សាច់​ញាតិ ដែល​ខ្លួន​បាន​ឃើញ​ពី​មុន នេះ​បន្តិច​ស្រាប់​តែ​ក្លាយ​ទៅ​ជា​ខ្លា ឬ​ខ្ទីង​ប្រហារ​ស្លាប់​តែ​ម្ដង​ទៅ​

II- វិធី​បេះ​ឃ្មុំ

អ្នក​រក​ឃ្មុំ​ត្រាច់​ចរ​កាត់​ព្រៃ​យ៉ាង​ស្ងៀម​ស្ងាត់ ភ្នែក​រំពៃ​មើល​សព្វ​ចុង​ឈើ ។ កាល​ណា​គេ​ប្រទះ ឃើញ​ឃ្មុំ​ហើយ គេ​ប្រុង​ប្រៀប ត្រៀម​លក្ខណៈ​ឲ្យ​បាន​ល្អ ដើម្បី​ឡើង​ទៅ​បេះ​ឃ្មុំ ។ ដំបូង អ្នក​បេះ​ឃ្មុំ​ត្រូវ​ពិនិត្យ​មើល​ជុំ​វិញ​គល់​ឈើ ដែល​ឃ្មុំ​តាំង​លំនៅ ដើម្បី​រក​ព្រឹង​អណ្ដែត​4 ។ ឃើញ​ហើយ គេ​យក​ដែក​គោល ឬ​ពួយ​5 ទៅ​បោះ​ត្រឹង នៅ​លើ​ឫស​ព្រឹង​អណ្ដែត​នោះ ប្រយោជន៍​បណ្ដេញ កម្ចាត់ បន្សាប ពួក​ព្រាយ​បិសាច ដោយ​សូត្រ​បាលី​យ៉ាង​នេះ​ថាៈ ឧមៈ លើឡៃៗ លី លឿ ចំនួន​៣​ចប់ ហើយ​ផ្លុំ​ភីត​ទៅ​លើ​ស្នាម​ត្រឹង​នោះ​ទៅ ។ ធ្វើ​កិច្ច​នេះ​ហើយ​​6 ដែល​ដុត​ឲ្យ​អេះ​ជា​ស្រេច ស្ដាយ​កន្តាង​រ៉ាង សៀត​ពូថៅ​ចង្កោះ ច្រក​ពួយ​ក្នុង​ថង់​មួយ​ស្ពាយ​នៅ​លើ​ស្នា ព្រម​ទាំង​ស៊ក​ខ្លួន​ទៅ​ក្នុង​ទន្លីង រួច​ពឹង​ប្រវាវ​ឡើង​ដើម​ឈើ​បណ្ដើរ ភាវនា​បាលី​យ៉ាង​នេះ​ផង​ថា ចឥត្ថេ កោកា អៈ។ បាលី​នេះ សម្រាប់​បណ្ដេញ បង្ក្រាប​អស់​ព្រាយ​បិសាច ដែល​រក្សា​ការ​ពារ​ឃ្មុំ ។ ដោយ​ដើម​ឈើ​ធំ ដែល​គេ​ពុំ​អាច​ឱប​ជុំ​នោះ​ម្យ៉ាង ហើយ​ម្យ៉ាង​ទៀត ដោយ​ពុំ​មាន​មែក​សម្រាប់​ប្រតោង គេ​ពុំ​អាច​ឱប​ជុំ​នោះ​ម្យ៉ាង ហើយ​ម្យ៉ាង​ទៀត ដោយ​ពុំ​មាន​មែក​សម្រាប់​ប្រតោង​ឡើង​នោះ ជា​ចាំ​បាច់​អ្នក​បេះ​ឃ្មុំ​ត្រូវ​យក​ពួយ​ពី​ថង់ យក​ពូថៅ​ពី​ចង្កោះ វាយ​បោះ​បញ្ចូល​ទៅ​ក្នុង​សាច់​ឈើ​ឲ្យ​ជាប់​រឹង ល្មម​ជាន់​ឡើង​បាន​មិន​របេះ ។ គេ​អាច​លែង​ដៃ​ទាំង​ពីរ​បាន​ដោយ​យក​ខ្នង​ពឹង​និង​ទន្លីង​ឲ្យ​តឹង ធាក់​ជ្រែង​ទៅ​ក្រោយ មិន​ឲ្យ​រអិល​ខ្លួន​ធ្លាក់​ចុះ​ក្រោម ។ គេ​បោះ​ពួយ​ក្នុង​ចន្លោះ​ល្មម ឈាន​ជាន់​ឡើង​បាន​ស្រួល ។ ការ​វាយ​ពួយ​នេះ ត្រូវ​បញ្ចប់ នៅ​ពេល​ដែល​គេ​បាន​ឡើង​ទៅ​ដល់​មែក​ឈើ ល្មម​ឈោង​ដៃ តោង​យោង​ខ្លួន​ឡើង​ទៅ​លើ​បាន ។ គេ​ឡើង​រំកិល​តិច​ៗ ឆ្ពោះ​ទៅ​កាន់​មែក​ណា ដែល​នៅ​ជិត​ឃ្មុំ​ជាង​គេ ។ ប៉ុន្តែ​ជូន​កាល នៅ​លើ​ដើម​ឆើ​តែ​មួយ​នេះ មាន​សំបុក​ឃ្មុំ​រហូត​ដល់​បួន ឬ​ប្រាំ ។ ក្នុង​ករណី​នេះ គេ​ត្រូវ​បេះ​ឃ្មុំ​ណា​ដែល​នៅ​ដើម​ផ្លូវ​មុន​គេ​ដោយ​កត់​សម្គាល់​ថា ឃ្មុំ​ប្រភេទ​នេះ ជា​អ្នក​យាម​ផ្លូវ ។ តាម​ទម្លាប់​ពី​បុរាណ គេ​ត្រូវ​តែ​បេះ​ឃ្មុំ​យាម​នេះ​មុន​គេ​ជា​ចាំ​បាច់​បំផុត ។ ប្រសិន​បើ​គេ​បែរ​ជា​លូក​រំលង​ទៅ​បេះ​ឃ្មុំ​ចុង​មែក​ជា​មុន​នោះ គេ​ពិត​ជា​ត្រូវ​ឃ្មុំ​ធ្ងន់​ធ្ងរ​ផង​ក៏​សឹង​មាន ។ រី​ឯ​ការ​បេះ​ឃ្មុំ​តូច​ៗ ដូច​ជា​ឃ្មុំ​ត្រចៀក​ដំរី ឃ្មុំ​ផ្លិត ឃ្មុំ​បូក​គោគេ​មិន​ចាំ​បាច់​ប្រើ​មធ្យោបាយ​ធំ​ដុំ​ឡើយ​ព្រោះ​ឃ្មុំ​ប្រភេទ​នេះ ពុំ​មាន​ខ្មោច​ព្រាយ​បិសាច​បង់​បត់ កាន់​ការពារ​ឡើង ។ ការ​ប្រើ​គប់​ភ្លើង​តែ​មួយ​មុខ​ប៉ុណ្ណោះ ល្មម​គ្រប់​គ្រាន់​អាច​នឹង​បណ្ដេញ​មេ​ឃ្មុំ​ឲ្យ​រត់​ចេញ​អស់​ពី​សំបុក​បាន ។ ហើយ​បន្ទាប់​ពី​នេះ គេ​អាច​កាប់​បង្គង​ឃ្មុំ យក​ទាំង​ផ្លិត​ទាំង​ក្បាល​ទឹក​បាន​យ៉ាង​ងាយ ។ ចំពោះ​ឃ្មុំ​ផ្លិត បើ​គេ​មិន​អាច​រក​គប​បាន​ទេ​នោះ​គេ​គ្រាន់​តែ​ជក់​បារី បង្ហុយ​ផ្សែង​ទៅ​លើ​សំបុក​នោះ មេ​ឃ្មុំ​វា​និង​ផ្អើល​រួញ​ទ្រនិច ហើរ​គេច​ចេញ​ភ្លាម​មួយ​រំពេច ។ បើ​បេះ​ឃ្មុំ​បូក​គោ​វិញ​នោះ ដែល​តាំង​បង្គង​ទៅ​តាម​គុម្ពោត​ព្រៃ​ទាប​ៗ ឬ​នៅ​តាម​ដើម​ស្រូវ​ទុំ នោះ​គេ​គ្រាន់​តែ​កាច់​សំបុក​អង្រ្គង​ទៅ​ដាក់​ក្បែរ​បង្គង​វា នោះ​វា​នឹង​ស្ទុះ​ហើរ​ព្រោង​ព្រាត ព្រោះ​ខ្លាច​អង្ក្រង​ខាំ ។ ក្មេង​ៗ​ឃ្វាល​គោ​ជា​ពិសេស ហាក់​រៀន​មក​បទ​ពិសោធន៍​តាំង​ពី​បេះ​ឃ្មុំ​តូច​តាច បែប​នេះ ជា​បណ្ដើរ​ៗ​រៀង​ទៅ ទម្រាំ​ដល់​ធំ​ពេញ​វ័យ វា​និង​មាន​ការ​ស្ទាត់​ជំនាញ​ដូច​ចាស់​ជាន់​មុន​ដែរ ។

សូម​អនុញ្ញាត​បន្ត វិធី​បេះ​ឃ្មុំ​ធំ​វិញ ។ មុន​ដំបូង​គេ​រុញ​គប់ ដែល​ឆេះ​បញ្ចេញ​ផ្សែង​ហុយ​ទ្រលោម ឆ្ពោះ​ទៅ​រក​សំបុក​ឃ្មុំ​ធ្វើ​ឲ្យ​វា​សម្ដែង​ឫទ្ធិ ដោយ​ធ្វើ​ចលនា​កម្រើក​ស្លាប​រីក​ខ្ញាក​ៗ ហាក់​ចង់​តបត មក​រក​គប់​ភ្លើង ឬ​ប្រុង​វាយ​ប្រហារ​មក​លើ អ្នក​ឈ្លាន​ពាន​វា​វិញ ។ ប៉ុន្តែ​ដោយ​ពុំ​អាច​ធន់​ទ្រាំ​បាន និង​ផ្សែង​ខ្មួល​ខ្មាញ់ ហុយ​កក​ខាប់​ទៅ​លើ​ពួក​វា ឃ្មុំ​ក៏​នាំ​គ្នា​ហើរ​ចេញ​ពី​សំបុក ដោយ​ស្ដាយ​ស្រណោះ អ្វី​ៗ​ដែល​ជា​ទី​ស្រឡាញ់​ស្មើ​ជីវិត​របស់​ពួក​វា​ដូច​ជា ទឹក​ឃ្មុំ ឃ្លាំង​អាហារ​ប្រចាំ​សំបុក ពង​និង​កូន​នៅ​ក្នុង​ផ្លិត ។ អ្នក​បេះ​ឃ្មុំ ឆ្លៀត​ឱកាស​នោះ ក៏​យក​ផ្នែក​កណ្ដៀវ ឬ​កាំ​បិត​ព្រៃ7 ទៅ​កៀរ​ផ្លិត​ឃ្មុំ បញ្ច្រក​មក​ក្នុង​កន្តាងរ៉ាង រួច​ទើប​កៀរ​ក្បាល​ទឹក ដាក់​ពី​លើ​ផ្លិត​ទៀត ។ ប្រសិន​បើ​គេ​ត្រូវ​បេះ​ឃ្មុំ​ច្រើន​ទៀត គេ​ត្រូវ​យោង​ទម្លាក់​ផ្លិត​និង​ក្បាល​ទឹក ដែល​ដាក់​ពេញ​ក្នុង​កន្តាងរ៉ាង​នោះ មក​ដាក់​ឯ​ដី រួច​ទាញ​យោង​កន្តាងរ៉ាង​ទទេ យក​ទៅ​លើ​ដើម្បី​ទុក​ដាក់​ផ្លិត​ឃ្មុំ ក្បាល​ទឹក​ដែល​គេ​បេះ ជា​បន្ត​បន្ទាប់​ដរាប​ទាល់​តែ​អស់​ឃ្មុំ ។ ករណី​ដែល​ឃ្មុំ​កាច​8 ខ្លាំង​រឹង​ត្អឹង មិន​ព្រម​ហើរ​ឃ្លាត​ឆ្ងាយ​ពី​សំបុក ហើយ​ចេះ​តែ​ហរ​មក​ឆោម​រោម​អ្នក​បេះ​នោះ គេ​ត្រូវ​ឆ្លាត​វាង​វៃ យក​កំបិត​ព្រៃ​ចាក់​ទម្លាយ​ក្បាល​ទឹក​បន្ដិច ឲ្យ​ទឹក​ឃ្មុំ​ហៀរ​ខ្លះ​ៗ​ធ្លាក់​មក​ដី ។ ពេល​នោះ ឃ្មុំ​ស្ទុះ​ហើរ​ចុះ​មក​តាម​ទឹក ជា​ប្រភព​ជីវិត​របស់​ខ្លួន នៅ​ឯ​ដី ធ្វើ​ឲ្យ​ អ្នក​បេះ​បាន​រួច​ផុត​ពី​គ្រោះ​ភ័យ ។ នេះ​ជា​ល្បិច ជា​ទេព​កោសល្យ​របស់​ អ្នក​បេះ​ឃ្មុំ ដែល​ត្រូវ​តែ​មាន​ស្មារតី​រឹង​មាំ ដើម្បី​ដោះ​ខ្លួន​ឲ្យ​រួច​ផុត​ពី​គ្រោះ​ថ្នាក់​ជាយថាហេតុ គ្រប់​ពេល​វេលា ។ កាល​ណា​បេះ​ឃ្មុំ​អស់​ហើយ​អ្នក​យក​ឃ្មុំ ក៏​ចុះ​ពី​លើ​ដើម​ឈើ​ធំ​នោះ ដោយ​ជាន់​លើ​ពួយ ដែល​មាន​បោះ​នៅ​ពេល​ឡើង ។ ពេល​ចុះ គេ​មិន​សូវ​ប្រើ​ទន្លីង​ទេ ។ ពួយ​ទាំង​អស់​ត្រូវ​បាន​រុក​ចោល​នៅ​លើ​ដើម​ឈើ ព្រោះ​គេ​ប្រើ​វា តែ​ម្ដង​ប៉ុណ្ណោះ ។ កាល​ណា​ត្រូវ​ឡើង​បេះ​ឃ្មុំ​នៅ​លើ​ដើម​ឈើ​ណា​មួយ​ផ្សេង​ទៀត គេ​នឹង​ ធ្វើ​ពួយ​សារ​ជា​ថ្មី ។

III-អំពី​ប្រយោជន៍​នៃ​ឃ្មុំ

លើក​សម្រស់​បរិដ្ឋាន៖ ដំបូង​បង្អស់ ឃ្មុំ​ជា​ធន​ធាន​ធម្មជាតិ​មួយ​ប្រភេទ​រួម​ចំណែក លើក​ស្ទូយ​សម្រស់​លម្អ​ដល់​បរិដ្ឋាន ព្រៃ​ព្រឹក្សា​ខ្មែរ​ផង​ដែរ ។ តើ​យើង​មាន​អារម្មណ៍​រំភើប​រីករាយ​យ៉ាង​ណា​ទៅ ប្រសិន​បើ​ព្រៃ​ព្រឹក្សា​របស់​យើង លាន់​ឬ​រង់​ដោយ​សូរ​ស័ព្ទ​ឃ្មុំ​ក្រេប​លំអង​ផ្កា គិម្ហន្តរដូវ ដែល​រុក្ខ​ជាតិ​នានា ចេញ​ផ្កា​ល្អ​ស្រស់​បំព្រង ធ្វើ​បដិសណ្ឋារកិច្ច​ដ៏​ស្មោះ​ស្ម័គ្រ​ចំពោះ​ភមរី ដែល​ហើរ​មក​ក្រេប​ទឹក​ដម​របស់​ខ្លួន យក​ទៅ​ចំរាញ់​ធ្វើ​ទឹក ដ៏​មាន​រសជាតិ​ផ្អែម​9 ក្រអែប​ក្រអូប​ឈ្ងុយ​ឆ្ងាញ់​ឥត​ឧបមា​នោះ? ពេល​ត្រិប​ផ្កា ឃ្មុំ​ជួយ​ចម្លង​គ្រាប់​គេសរ​ផ្កា​ឈ្មោល យក​ទៅ​ទម្លាក់​លើ​លំ​អង​ផ្កា​កេសរ​ផ្កា​ញី ធ្វើ​ឲ្យ​ផ្កា បង្ក​បង្កើត​ទៅ​ជា​ផ្លែ ។ នេះ​គឺ​ជា​ការ​បន្ត​ពូជ​មួយ​បែប​ដែល​មាន​ភមរី​ជា​ភ្នាក់​ងារ ។

ប្រយោជន៍​នៃ​ក្រមួន​ឃ្មុំ៖ ឃ្មុំ​មាន​ចំណែក​ផ្សា​ភ្ជាប់​ជា​មួយ​ជីវភាព​ប្រជាជន​ខ្មែរ អស់​ពេល​យូរ​លង់​ណាស់​មក​ហើយ ។ មាន​រឿង​ព្រេង​ជា​ច្រើន​បញ្ជាក់​អំពី​ការ​ស្វែង​រក​ម្រួន​ឃ្មុំ​មក​ចាត់​ចែង​ធ្វើ​ទៀន​ជ័យ ក្នុង​ពិធី​អាពាហ៍ពិពាហ៍ដូច​ជា​រឿង អន​អើយ​ស្រី​អន ដែល​តួ​ពីរ​នាក់​ជា​មិត្ត​សម្លាញ់​និង​គ្នា ជ័យ និង​សួស្ដីនាំ​គ្នា​ទៅ​បេះ​ឃ្មុំ ។ ពេល​នោះ​សួស្ដី​ក្បត់​ជ័យ លូច​ដក​ជណ្ដើរ​ចេញ​ពី​ដើម​ឈើ​មិន​អាច​ឲ្យ​ជ័យ​ចំ​មក​បាន ។ ឯ​ខ្លួន​វិល​ត្រឡប់​មក​ផ្ទះ​រៀបការ​ជា​មួយ​ស្រី​អន​ដោយ​ប្រាប់​មហាជន​ថា ជ័យ​ធ្លាក់​ពី​លើ​ដើម​ឈើ​ស្លាប់​ទៅ​ហើយ​។ល។ ម្យ៉ាង​ទៀត​ចាស់​ៗ​តែង​និទាន​ប្រាប់​កូន​ចៅ​ជាន់​ក្រោយ​ថា អ្នក​ណា​បាន​រក​ឃើញ​កន្លែង​ដែល​ខ្លា​ឃ្មុំ​ជុះ​ អាចម៍​10 អ្នក​នោះ​និង​ក្លាយ​ទៅ​ជា​អ្នក​មាន ព្រោះ​អាចម៍​ឃ្មុំ​សុទ្ធ​តែ​ក្រមួន​ឃ្មុំ ។

/​ធ្វើទៀន៖ កាល​ដើម​ឡើយ ទៀន​គ្រប់​យ៉ាង​សម្រាប់​យក​មក​អុជ​បំភ្លឺ​ក្ដី​ប្រើ​ក្នុង​ពិធី​អាពាហ៍​ពិពាហ៍​ក្ដី សុទ្ធ​តែ​ធ្វើ​ឡើង​ពី​ក្រមួន​ឃ្មុំ​ទាំង​អស់ ។

/ រួត​ចេញ៖ ស្ត្រី​មេ​ផ្ទះ​នៅ​ស្រុក​ស្រែ​ចម្ការ យក​ក្រមួន​ឃ្មុំ​មក​រូត​ចេញ​ ដើម្បី​ឲ្យ​រឹង​សរសៃ ងាយ​ស្រួល​ក្នុង​ការ​ដោត​គូថ​ម្ជុល ក៏​ដូច​ជា ជួយ​ការ​ពារ​ចេញ​កុំ​ឲ្យ​ឆាប់​ពុក​ព្រោះ​ក្រមួន​ជា​សារជាតិ​ទប់​ទល់​មិន​ឲ្យ​ជ្រាប​ទឹក ។

. ធ្វើ​គ្រឿង​ក្រអូប​តាក់​តែង​កាយ៖ បុព្វ​បុរស​យើង យក​ក្រមួន​សុទ្ធ​មក​ធ្វើ​ជា​វត្ថុ​ធាតុ​ដើម ក្នុង​ការ​ផ្សំ​គ្នា​ជា​មួយ​ប្រេង​ដូង និង​លំអង​ផ្កា​សុរភី ស្ល បញ្ចូល​គ្នា​ធ្វើ​ជា​ក្រមួន​មាត់ សម្រាប់​លាប បបូរ​មាត់​ឲ្យ​សើម​ស្រស់​បស់​ផង និង​ក្រមួន​ផង ព្រម​ទាំង​សម្រាប់​លាប​សក់ លាប​ចិញ្ចឹម​ឲ្យ​ក្រាប​រាប​ល្អ និង​មាន​ពណ៌រ​រលើប​រលោង ។ គ្រូ​ហ្ម​មើល​ជំងឺ ឬ​បុរស​អ្នក​លេង​ខ្លួន​ពី​ជំនាន់​មុន ច្រើន​ដាក់​ក្រមួន​មាត់​ក្នុង​ដន្លាប់​ឈើ​រ​ភ្លុក​ទុក​ដាក់​ស្នេហ៍​ខ្មោច ឬ​ស្នេហ៍​មនុស្ស តាម​ការ​និយម​របស់​យុគ​សម័យ ។

. សម្រាប់​ធ្វើ​ពុម្ពៈ ជាង​ស្និត ជាង​ទង​ខ្លះ ប្រើ​ក្រមួន​សម្រាប់​សូន​ធ្វើ​ពុម្ព​ក្បាច់​រចនា ឬ​ពុម្ព​បដិមា និង​គ្រឿង​អលង្ការ​ផ្សេង​ៗ​ផង ។

. សម្រាប់​ពត់​ផ្ដៅ៖ ជាង​ធ្វើ​គ្រឿង​សង្ហារិម​ផ្សេង​ៗអំពី​ផ្ដៅ ប្រើ​ក្រមួន​ដើម្បី​ជា​ជំនួយ​ក្នុង​ការ​ពត់​ផ្ដៅ​កុំ​ឲ្យ​គ្រេច និង​ឲ្យ​វា​មាន​សណ្ឋាន​ កោង ង ទោ​តាម​បំណង​របស់​គេ នៅ​ពេល​ដែល​គេ​រោល​ភ្លើង​កម្តៅ​វា​ដើម្បី​ឲ្យ​វា​ទន់​ងាយ​ស្រួល​ពត់ ។

. ការ​ចម្រាញ់​ក្រមួន ក្បាល​ទឹក និង​ផ្លិត​ឃ្មុំ ទាំង​ពីរ​ផ្នែក​នេះ សុទ្ធ​តែ​ត្រូវ​បាន​កសាង​ឡើង​អំពី​ក្រមួន ដែល​ផលិត​ចេញ​ពី​ទឹក​មាត់​ឃ្មុំ ផ្សំ​នឹង​សារជាតិ​ម្យ៉ាង​របស់​វា ។ កាល​ណា​គេ​ច្របាច់​យក​ទឹក​ឃ្មុំ​ចេញ ពី​ក្បាល​ទឹក​អស់​ហើយ កាក​ដែល​នៅ​សល់​ទាំង​ប៉ុន្មាន គឺ​ជា​ក្រមួន​លាយ​ឡំ​ដោយ​លំអង ។ ចំណែក​ឯ​ផ្លិត​ឃ្មុំ​វិញ មាន​រន្ធមូល តូច​ប៉ុន​ចង្កឹះ ។ មេ​ឃ្មុំ​បាន​ផ្ទុក​ពង​វា​នៅ​ក្នុង​រន្ធ​នេះ ដែល​នឹង​ត្រូវ​កា្លយ​ជា​ដង្កូវ​រួម​ជា​កូន​ឃ្មុំ​ក្នុង​រយៈ​ពេល​មួយ​ជា​កំណត់ ។ ស្ត្រី​មេ​ផ្ទះ​យក​ផ្លិត​មក​គោះ​ឲ្យ ជ្រុះ​កូន​ឬ​ពង​ឃ្មុំ​នៅ​ក្នុង​ឆ្នាំង រួច​ហើយ​យក​សំបក​សំបុក​ឃ្មុំ ទៅ​ដាក់​ដាំ​ស្ងោរ ក្នុង​ឆ្នាំ​មួយ​ដុត​ភ្លើង​រំងាស់​ឲ្យ​ពុំ មួយ​សន្ទុះ ទើប​លើក​ឆ្នាំង​ចេញ ពី​ចង្ក្រាន​ទុក​ឲ្យ ត្រជាក់ ។ ប្រមាណ​មួយ​ម៉ោង​ក្រោយ​មក ក្រមួន​សុទ្ធ​ដែល​រលាយ​កាល​ត្រូវ​កម្ដៅ​ក្នុង​ទឹក​ពុះ​នោះ ក៏​កក​អណ្ដែត​ទៅ​លើ​ផ្ទៃ​ទឹក ។ ស្ត្រី​ជា​ច្រើន​ចម្រាញ់ ក៏​យក​គូថ​ត្រឡោក ទៅ​ផ្តិល​យក​ក្រមួន​សុទ្ធ11 ជា​ច្រើន​លើក​ច្រើន​សា ដរាប​ទាល់​តែ​អស់​ក្រមួន​កក​ពី​ឆ្នាំ ទុក​សម្រាប់​ប្រើ​ប្រាស់​ទៅ​ថ្ងៃ​ក្រោយ​តាម​ត្រូវ​ការ ។

. អំពី​កូន​ឃ្មុំ កូន​ឃ្មុំ​ជា​ចំណី​អាហារ​ដ៏​ឆ្ងាញ់​របស់​កសិករ​ខ្មែរ ទៅ​ជន​បទ​ជា​ពិសេស ។ កូន​ឃ្មុំ​លីង​លាយ​ជា​មួយ​អំបិល ឬ​ញាំ​ភ្លា​លាយ​ជា​មួយ​បន្លែ ក៏​ជា​មុខ​ម្ហូប​ដ៏​ប្រសើរ​មួយ​ដែរ ។ ជួន​កាល​គេ​បេះ​ផ្លិត​ឃ្មុំ ជ្រលក់​និង​ទឹក​ឃ្មុំ​បរិភោគ​ក៏​បាន ។

.ទឹក​ឃ្មុំ​ជា​បង្អែម​ធម្មជាតិ​មួយ​ប្រភេទ ដែល​មាន​រស​ជាតិ​ឆ្ងាញ់​ជា​ពិសេស ធ្វើ​ឲ្យ​មនុស្ស​ក្នុង​លោក​ចាប់​ចិត្ត ចាប់​អារម្មណ៍​យ៉ាង​ខ្លាំង ។ គេ​បរិភោគ​ទឹក​ឃ្មុំ​លាយ​ជា​មួយ​ដំឡូង​ត្រាវ​ស្ងោរ មាន​ឱជា​រស​ណាស់ ព្រម​ទាំង​ផ្ដល់​នូវ​កម្លាំង​ពលំ​ចម្រើន​ឋាមពល​ឲ្យ​រាង​កាយ​ទៀត​ផង ។ ទឹក​ឃ្មុំ​លាយ​ជា​មួយ​លាជ ក៏​ជា​បង្អែម​មួយ​ច្រើន​មាន​និទាន​ក្នុង​រឿង​ព្រេង​បុរាណ​ខ្មែរ ។ ក្រៅ​ពី​នេះ ទឹក​ឃ្មុំ​12 លាយ​ជា​មួយ​ទឹក​ក្រូច​ឆ្មារ គឺ​ជា​ឧសថ​ដ៏​មាន​ប្រសិទ្ធភាព​សម្រាប់​បំពាត់​រោគ​រាគ​រូស មូល​ឬ​អាសន្នរោគ ។ ថ្នាំ​គុលិកា​ផ្សេង​ៗ​របស់​ឧសថ​បុរាណ​ខ្មែរ​យើង ត្រូវ​បាន​លាយ​ជា​មួយ​ទឹក​ឃ្មុំ ដែល​មាន​ជាតិ​ស្អិត​ងាយ​ស្រួល​ក្នុង​ការ​សួន​ផង ងាយ​លេប​ផង ព្រោះ​ទឹក​ឃ្មុំ​មាន​រសជាតិ​ផ្អែម ជួយ​បង្អន់​រសជាតិ​ល្វីង​នៃ​ឧសថ ។

ការ​រក​ឃ្មុំ​គឺ​ជា​របរ​មួយ ហើយ​ក៏​ជា​ផ្នែក​មួយ​នៃ​សេដ្ឋកិច្ច​គ្រួសារ​ដែរ ។ ប្រជាកសិករ នៅ​តំបន់​ជុំ​វិញ​ទន្លេសាប តែ​កាល​ណា​ដល់ ខែ​ផល្គុន ឬ​ខែ​ចេត្រ ហើយ​គេ​នាំ​គ្នា​បរ​រទេះ​ទៅ​រក​ឃ្មុំ​នៅ​ព្រៃ​រនាម ដើម្បី​រក​ឃ្មុំ ក្នុង​បំណង​ចម្រាញ់​ក្រមួន​និង​យក​ទឹកឃ្មុំ​ ជា​វត្ថុ​សំខាន់​សម្រាប់​ឆ្លើយ​តប​ទៅ​នឹង​សេចក្ដី​ត្រូវ​ការ​របស់​ទីផ្សារ ។ មួយ​ខែ​ក្រោយ​មក គេ​ត្រឡប់​មក​ភូមិ​វិញ ដោយ​ផ្ទុក​ជា​មួយ នូវ​ទឹក​ឃ្មុំ​ជា​ច្រើន​ប៉ោត​13។ ប្រជាកសិករ អាច​ទទួល​បាន​ផល​កម្រៃ​យ៉ាង​គាប់​ចិត្ត ពី​មុខ​របរ​នេះ ។

នៅ​ប្រទេស​មួយ​ចំនួន ប៉ែក​បស្ចឹម គេ​ប្រកប​របរ​ចិញ្ចឹម​ឃ្មុំ ជា​ទ្រង់​ទ្រាយ​ធំ​ក្នុង​រូបភាព​ជា កសិ/​ឧស្សាហកម្ម ។ នេះ​គឺ​ជា​អាជីវកម្ម​ម្យ៉ាង​បែប វិទ្យាសាស្ត្រ​ទំនើប​អាច​ប្រមូល​បាន នូវ​ទិន្និផល​ខ្ពស់​ជាង​ការ​រក​ឃ្មុំ​ធម្មជាតិ តាម​លំនាំ​បុរាណ ។

1សត្វ​ល្អិត​ឋិត​ក្នុង​ពូជ​ភមរជាតិ មាន​ទឹក​ផ្អែម សំណុក​សម្រាប់​ធ្វើ​ក្រមួន (.ច សម្ដេច​ជួន​ណាត )

2ខ្មែរ​មាន​ជំនឿ​ថា ទឹក​ឃ្មុំ​ខែ​ចេត្រ​មាន​គុណ​ភាព​ពិសេស សម្រាប់​យក​មក​ផ្សំ​ធ្វើ​ជា​ឧសថ​កែ​រោគ​ផ្សេង​ៗ លោក​តា កិម ផង់ កាល​នៅ ពី​ក្មេង​គាត់​ជា​អ្នក​បេះ​ឃ្មុំ​យ៉ាង​ចំណាន​ម្នាក់​នៅ​ក្នុង​ភូមិ​គាត់​បាន ឲ្យ​សម្ភាសន៍​ដល់​យើង​ខ្ញុំ​អំពី​របៀប​បេះ​ឃ្មុំ​នេះ ។

3ទ្រនិច​ឃ្មុំ​មាន​លាយ​ទៅ​ដោយ​ពិស ធ្វើ​ឲ្យ​ឈឺ​ចាប់​ពីត​ក្រៅ​ក្រហាយ អស់​ពេល​ជា​ច្រើន​ម៉ោង​ព្រម​ទាំង​ធ្វើ​ឲ្យ​ហើប​នៅ ត្រង់​ស្នាម​ទិច​ទៀត​ផង ។

4ឫស្សី​ឈើ​ដែល​លេច​ធ្លោ​ខ្ពស់​ចេញ​ពី​ដី ជាង​ឫស​ឯ​ទៀត ។

5ឈើ​រឹង​១ កំណាត់​ប្រវែង ១២ ទៅ ១៣ សង្ទីម៉ែត្រ ដែល​គេ​សម្រួច​ចុង​ម្ខាង​សម្រាប់​បោះ​បញ្ចូល​ទៅ​ក្នុង​សាច់​ឈើ ធ្វើ​ជា​កាំ ដើម្បី​ជាន់​ឡើង ឬ​ត្រឹង​ផ្ចាញ់​ពពួក​អមនុស្ស ។

6មុន​ប្រវា​ឡើង​ដើម​ឈើ គេ​ត្រូវ​ទះ​គល់​វា ៣​ប៉័ង​ខ្លាំង​ៗ​ក្នុង​ន័យ​សន្ធាប់ បង្ក្រាប​ព្រាយ​បី​សាច​

7ឈើ ឬ​ឫស្សី ១ បន្ទៈ បិត​ឲ្យ​ស្ដើង​ដូច​មុខ​កាំ​បិទ ទុក​សម្រាប់​កៀរ​ក្បាល​ទឹក​ឃ្មុំ ។

8ប្រភេទ​ឃ្មុំ​កាច ច្រើន​តែ​ធ្វើ​បង្គង​ទទឹង​ថ្ងៃ អ្នក​បេះ​ឃ្មុំ​ត្រូវ​ប្រយ័ត្ន និង​វាង​វៃ ដើម្បី​ទប់​ទល់​ជា​មុន

9នៅ​ក្នុង​សំនួន​វោហា​សព្ទ​ខ្មែរ គេ​តែង​ពោល​ថាៈ សម្តី​ផ្អែម​ដូច​ទឹក​ឃ្មុំ ឬ​មធុរៈវាចាអ្នក​រៀបការ​ថ្មី​ភ្លក្សរស​ជាតិ ច័ន្ទ​ទឹក​ឃ្មុំ។ល។

10ដោយ​ខ្លា​ឃ្មុំ ស៊ី​តែ​ឃ្មុំ​ជា​អាហារ​អាចម៍​វា សុទ្ធ​តែ​ក្រមួន​ឃ្មុំ ពិសេស​ទៅ​ទៀត​វា​ជុះ​អាចម៍​តែ​មួយ​កន្លែង ពុំ​មាន​ប្រែ​ប្រួល​ទៅ​ទី​ណា​ផ្សេង​ឡើយ ។

11ក្រមួន​សុទ្ធ​មាន​ពណ៌លឿង​ភ្លាវ

12ទឹក​ឃ្មុំ​អាច​ផ្សំ​ធ្វើ​ឧសថ​ក៏​បាន

13គេ​ច្រើន​និយម​យក​ទឹក​ឃ្មុំ ខែ​ចេត្រ​មក​ផ្សំ​ធ្វើ​ជា​ថ្នាំ ពូកែ​សក្តិសិទ្ធិ ជាង​ទឹក​ឃ្មុំ​យក​បាន​ក្នុង​ខែ​ផ្សេង​ពី​នេះ ។

តំបន់​ព្រៃ​រនាម​សម្បូរ​ឃ្មុំ​ជាង​តំបន់​ព្រៃ​ភ្នំ ។ ឈើ​១​ដើម​មាន​ ឃ្មុំ​នៅ​ពី​១០ ទៅ​១៥ សំបុក ។



Important Notice: Help Stop the Spread and Stay Healthy. (Read now)