សម័យ​ចំរើន​របស់​ក្បាច់​រចនា​ខ្មែរ

សម័យ​ចំរើន​របស់​ក្បាច់​រចនា​ខ្មែរ
ដកស្រង់ចេញពីច្បាប់ដើម ទស្សនាវដ្ដីកម្ពុជសុរិយា ឆ្នាំ១៩៣៦

សម័យ​ចំរើន​របស់​ក្បាច់​រចនា​ខ្មែរ

តាម​សេចក្ដី​យល់​ឃើញ​របស់​លោក ហ.ម៉ារ្សាល់

ចាងហ្វាង​ក្រសួង ពិនិត្យ​ប្រាសាទ​បូរាណ ក្នុង​ប្រទេស​ឥណ្ឌូស៊ីន

រចនា ឥណ្ឌៀខ្មែរ ព. . ១០៤៣ ១១៤៣ ដែល​មិន​ឃើញ​មាន​បែប​គំនូរ​ក្នុង​ប្រាសាទ​ផ្សេង ៗ ក្នុង​ប្រជុំ​អង្គរ ប៉ុន្តែ​គេ​ឃើញ​មាន​ស្នាម​ដាន​នៅ​សម្បូរ​ព្រៃ​គុក (កំពង់​ធំ) នឹង​នៅ​ប្រាសាទ​ដំរី​ក្រាប (ភ្នំ​គូលែន)

លក្ខណ​របស់​រចនា​ក្នុង​សម័យ​នោះ ដូច​មាន​ខាង​ក្រោយ​ប្រាសាទ​ទាំងឡាយ​ធ្វើ​ជា​កំពូល​ដាច់​តែ​ឯង ឬ​ក៏​ផ្ដុំ​គ្នា ហើយ​មាន​កំផែង​ព័ទ្ធ​ជុំ​វិញ ។ ឯ​រូប​ដែល​ដំកល់​ក្នុង​ប្រាសាទ​ទាំង​នេះ​សុទ្ធ​តែ​យ៉ាង​សំខាន់​លេខ ១ ទាំងអស់ ដែល​គេ​អាច​ឃើញ​នៅ​ទី​សារមន្ទីរ ក្រុង​ភ្នំពេញ​គឺ​ជា​ទេវរូប​ផ្សេង ៗ សម្រាប់​សាសនា​ព្រាហ្មណ៍ ។

រចនា​ខ្មែរ​សម័យ​ទី ១ ព. . ១៣៤៣១៤៤៣ ឧទ្ទិស្ស​ដល់​ព្រាហ្មណ៍​សាសនា ។

គេ​ច្រើន​តែ​យក​ឥដ្ឋ​មក​សាង​ជា​ប្រាសាទ​ឡើង ហើយ​ឯ​ថ្ម​ផុក​នោះ​គេ​គ្រាន់​តែ​យក​មក​ធ្វើ​ជា​ក្បាច់ សំរាប់​បន្ទំ​ប្រាសាទ​ទាំង​នេះ​ដែល​ជា​ប្រាសាទ​យ៉ាង​ល្អ ៗ ឆើត ។ ប្រាសាទ​នៅ​ក្នុង​ប្រជុំ​អង្គរ​ទាំង​ប៉ុន្មាន ដែល​កសាង​ឡើង​ក្នុង​សម័យ​ជា​មួយ​គ្នា​នេះ ត្រូវ​រាប់ ភ្នំ​បាខែង ប្រែ​រូប ប្រាសាទ​ក្រវ៉ាញ លលៃ ព្រះ​គោ ។ ល, ល ។

រចនា​ខ្មែរ សម័យ​ទី ២ ព. ស ១៤៤៣១៥៤៣ ច្រើន​តែ​ឧទ្ទិស​ដល់​ព្រះ​ឥសូរ ។

លក្ខណ​ជា​គ្រឿង​សំគាល់ ប្រាសាទ​សាង​ដោយ​ថ្ម​ផុក មាន​ក្បាច់​ចំឡាក់​យ៉ាង​ល្អ ។ នៅ​ឱជាង​មាន​រចនា​ជា​ក្បាច់​ក្បូរ​ផ្សេង ៗ ច្រើន​ជា​ជាង​ដែល​រចនា​ជា​រឿងរ៉ាវ​ជា​ផ្លូវ​សាសនា ។ បណ្ដា​ប្រាសាទ​ទាំង​ប៉ុន្មាន​ក្នុង​សម័យ​នោះ ត្រូវ​រាប់​ប្រាសាទ បាពួន តាកែវ ចៅសាយ ធម្មនន (ធម្មានន្ទ) ។ល។

រចនា​ខ្មែរ សម័យ​នគរ​វត្ត ព. . ១៦៤៣១៧៤៣ ច្រើន​តែ​ឧទ្ទិស​ដល់​ព្រះ​វិស្ណុ ។

លក្ខណ​គ្រឿង​សំគាល់​ក្បាច់​ចំឡាក់​យ៉ាង​ផ្វិតផ្ចង់​យ៉ាង​ឆ្មារ​ហើយ​មិន​សូវ​ក្រឡោត គឺ​ស្នាដៃ​ជាង​ប្រតិស្ឋ​យ៉ាង​សំខាន់ ប្រាសាទ​ទាំង​ប៉ុន្មាន ដែល​កើត​ក្នុង​សម័យ​នោះ​គឺ នគរ​វត្ត បន្ទាយ​សំរែ បឹង​មាលា ។

រចនា​ខ្មែរ ក្នុង​សម័យ​ព្រះ​ពុទ្ធ​សករាជ ១៩៥០១៨៥០ ប្រាសាទ​ទាំងឡាយ​នោះ សុទ្ធ​តែ​ឧទ្ទិស​ដល់​ព្រះ​ពុទ្ធ​សាសនា​ប៉ែក​មហា​យាន គឺ​ព្រះ​លោកេស្វរ ដែល​គេ​គោរព​ជំនួស​ព្រាហ្មណ​សាសនា ។

លក្ខណៈ​ជា​គ្រឿង​សំគាល់ ការ​កសាង​ធ្វើ​ដោយ​ប្រញាប់​ឥត​ពិនិត្យ​ពី​ថៃ ធ្វើ​ដោយ​ថ្មរ​ភក់ ហើយ​មាន​ក្បាច់​នឹង​ឱជាង​ជា​ច្រើន ធ្វើ​ជា​រឿង​ផ្សេង ៗ ក្នុង​សាសនា មាន​រូប​ធំ​ដែល​ធ្លាក់​ឲ្យ​ចេញ​ក្រឡោត​ឡើង ។

ប្រាសាទ​ដែល​មាន​ក្នុង​សម័យ​នេះ​គឺ កំផែង​នគរ​ធំ​នឹង​ទ្វារ​ចូល​ទាំង ៥ ប្រាសាទ​បាយ័ន ព្រះ​ខ័ន តាព្រហ្ម បន្ទាយ​ក្ដី នាគ​ព័ន្ធ ក្រោល​គោ តាសោម តានៃ ។ ល ។



Important Notice: Help Stop the Spread and Stay Healthy. (Read now)